Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden 

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie

1. Gegevens ggz-aanbieder
Naam regiebehandelaar: Lidewij Boersma
BIG-registraties: 99929789225
Overige kwalificaties: EMDR, CGT, Schematherapie
Basisopleiding: Klinische psychologie
Persoonlijk e-mailadres: info@tabootreatment.nl
AGB-code persoonlijk: 94109453 

Praktijk informatie 1
Naam praktijk zoals bekend bij KVK: Taboo Treatment
E-mailadres: info@tabootreatment.nl
KvK nummer: 88511960
Website: www.tabootreatment.nl
AGB-code praktijk: 94067330

2. Biedt zorg aan in
Omdat in het Zorgprestatiemodel nog wordt gewerkt met een onderscheid in basis- en
specialistische ggz wordt tijdelijk deze vraag ook opgenomen in het kwaliteitsstatuut. Dit onderscheid
zal in de toekomst vervallen en dan blijft uitsluitend de indeling in categorieën over.
2a.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
de generalistische basis-ggz
2b.
Hier dient in ieder geval één optie te worden aangevinkt. Meerdere opties zijn mogelijk.
Categorie A

3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Patiënten/cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals
aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw
patiënten/cliëntenpopulatie eruit ziet. Bijvoorbeeld: op welke problematiek/doelgroep richt de
praktijk zich, betrekt u familie/omgeving in de behandeling, past u eHealth(toepassingen) toe, etc.:
Praktijk Taboo Treatment biedt laagdrempelige, positieve en hoogkwalitatieve psychologische zorg
aan jongvolwassenen en volwassenen die behoefte heeft aan ondersteuning. Gedurende de therapie
kijken we niet alleen naar je klachten, maar ook naar de krachten!
We geloven in een holistische aanpak waarbij beweging en creativiteit ook een rol spelen, voor een
gelukkiger leven in lichaam en geest. Het therapie aanbod van onze psycholoog bestaat o.a. uit
cognitieve gedragstherapie, EMDR, schematherapie, mindfulness en positieve psychologie. Wij
bieden diagnostiek en behandeling voor veel klachten zoals angst, stress, (enkelvoudig) trauma,
somberheid en depressie, een negatief zelfbeeld, slaapproblemen, verlies en
persoonlijkheidsproblemen. Natuurlijk is online behandeling een optie en is het mogelijk geliefden te
betrekken bij de behandeling.
3b. Patiënten/cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Aandachtstekort- en gedrag
Pervasief
Overige aan een middel
Depressie
Angst
Restgroep diagnoses
Dissociatieve stoornissen
Seksuele problemen
Slaapstoornissen
Persoonlijkheid

4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Indicerend regiebehandelaar 1
Naam: Lidewij Boersma
BIG-registratienummer: 99929789225
Coördinerend regiebehandelaar 1
Naam: Lidewij Boersma
BIG-registratienummer: 99929789225
Medebehandelaar 1
Naam: Hannah Zwanikken
BIG-registratienummer
Specifieke deskundigheid: WO-psycholoog

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en -psychotherapeuten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met
(naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
huisartsen
collega psychologen
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk,
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Wanneer er vraag is naar zorg die wij niet kunnen bieden, zullen we advies geven over waar de cliënt
terecht kan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan consulten passend bij de SGGZ of vragen op het gebied
van medicatie.
5d. Patiënten/cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf,
huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp, ggz-crisisdienst):
Als je je in een levensbedreigende situatie verkeerd, bel direct 112.
Als je met spoed ondersteuning nodig hebt, kun je de Taboo Treatment bellen binnen de
praktijkuren. Buiten de praktijden (incl. ’s nachts) kun je terecht bij je eigen huisarts of de
huisartsenpost Amsterdam op 088-0030600. Wanneer zij dit nodig achten, zullen ze je doorverwijzen
naar de crisisdienst.
Als je denkt aan zelfmoord, kun je tevens 24 uur per dag anoniem contact opnemen met 113online
via 0800 0113 of www.113.nl
Na afsluiten van het behandeltraject, bijvoorbeeld bij terugval of crisis, is de huisarts het eerste
aanspreekpunt van cliënt.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?
Nee, omdat: Niet standaard nodig door kader BGGZ, maar afspraken zullen gemaakt worden in
specifieke situaties.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Margot Veeger
Rani van der Vleuten
en (minimaal 3) anderen
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Intervisie:
Maandelijks met agenda
Gericht op reflectie op eigen handelen, indicatiestelling, processen, etc

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Nee

7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
https://www.tabootreatment.nl/tarieven2023/

8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging(aanvinken wat van toepassing is:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://www.lvvp.info/kwaliteitsbeleid/index.html

9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn patiënten/cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht
bij mij of bij (naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Taboo Treatment is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling van de landelijke vereniging
van vrijgevestigde psychologen en psychotherapeuten (LVVP).
Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Patiënten/cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naam vervangend behandelaar:
Mijn waarnemers zijn GZ-psychologen Hulya Kapanci en Rani van der Vleuten. Dit is alleen bedoelt
voor zaken die niet kunnen wachten tot terugkeer van de vaste behandelaar. Buiten kantoortijden
kun je bellen met je huisarts of de huisartsenpost.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja 

II. Het behandelproces – het traject dat de patiënt in mijn praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling
Patiënten/cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen).
Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.tabootreatment.nl/wachttijden/

12. Aanmelding en intake
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische
aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de patiënt/cliënt):
Cliënten kunnen zich aanmelden voor diagnostiek en behandeling via de website of door de te bellen
naar 06-43262143 (binnen praktijkuren). Er wordt een afspraak ingepland voor een intake met de
GZ-psycholoog en mogelijk de medebehandelaar. Tijdens deze eerste afspraak van 90 minuten
worden klachten en krachten besproken en worden opties overlegd voor behandeling en vergoeding.
Vergeet hierbij niet een identiteitsbewijs en verwijzing mee te nemen.
12b. Ik verwijs de patiënt/cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend
zorgaanbod of terug naar de verwijzer –indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk
geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de patiënt/cliënt:
Ja

13. Behandeling
13a. De patiënt/cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de
behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de patiënt/cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een
afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer),
tenzij de patiënt/cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de patiënt/cliënt en –indien van toepassing en
met toestemming van de patiënt/cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling. Ik doe
dat als volgt:
Wanneer cliënt en GZ-psycholoog het tijdens de intakefase eens worden over de behandeling, wordt
een behandelplan opgesteld en aan de cliënt overhandigd (digitaal). Hierna blijft de GZ-psycholoog
ook het eerste aanspreekpunt van de cliënt tot afsluiting van de behandeling. Wanneer de
behandeling deels wordt uitgevoerd door de medebehandelaar, is het mogelijk contact met deze op
te nemen voor praktische zaken.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord
(zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De voortgang en het effect van de behandeling wordt bij Taboo Treatment gemonitord door middel
van ROM-metingen. De cliënt wordt gevraagd deze in te vullen voorafgaand en aan het einde van de
behandeling, met eventueel een extra tussentijdse meting (afhankelijk van de behandelduur). De
uitkomsten van een afgenomen ROM worden kort na het invullen met de cliënt besproken tijdens
een evaluatiemoment (midden en einde behandeling). Naar aanleiding van de evaluatie kan het zijn
dat het behandelproduct en/of de doelen worden bijgesteld. Ook worden mogelijke risico’s opnieuw
ingeschat. Er wordt een verslag opgesteld van de evaluatie, welke in het Elektronisch Patiënten
Dossier wordt geplaatst. Wanneer nodig wordt een nieuw behandelplan opgesteld of wordt
doorverwezen.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten,
medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als
standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Een standaardperiode voor evaluatie is ongeveer 2 maanden of 8 sessies.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn patiënten/cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Tijdens de evaluatiemomenten en regelmatig tijdens behandelafspraken, wordt cliënt gevraagd hoe
hij/zij de behandeling vindt en of hij/zij aanpassingen wenst. Ook wordt er aan het eind van de
behandeling een vragenlijst verstuurd, waarbij gevraagd wordt naar de tevredenheid over het
behandelcontact.

14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de patiënt/cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de
behandeling en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de (coördinerend) regiebehandelaar in kennis gesteld
middels een afrondingsbrief, tenzij de patiënt/cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik
informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde
resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de patiënt/cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja

15. Omgang met patientgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de patiënt/cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld),
het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de patiënt/cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn zorgverzekeraar/NZa:
Ja

III. Ondertekening
Naam: Lidewij Boersma
Plaats: Amsterdam
Datum: 19-02-2023

Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening, handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut naar waarheid heb ingevuld: Ja