Goedgekeurd kwaliteitsstatuut ggz – vrijgevestigden Format 4.0

Per 1 januari 2017 zijn alle aanbieders van ‘geneeskundige ggz’, dat wil zeggen generalistische basis
ggz en gespecialiseerde ggz binnen de Zorgverzekeringswet, verplicht een kwaliteitsstatuut openbaar
te maken. Dit betreft een goedgekeurd kwaliteitsstatuut.

I. Algemene informatie
1. Gegevens ggz-aanbieder
Naamregiebehandelaar: LM BOERSMA
BIG-registraties: 99929789225
Overige kwalificaties: EMDR, CGT, Schematherapie
Basisopleiding: Klinische psychologie
Persoonlijk e-mailadres: lidewijboersma@gmail.com
AGB-code persoonlijk: 94109453

Praktijk informatie 1
Praktijk of Handelsnaam: Taboo Treatment
E-mailadres: info@tabootreatment.nl
KvK nummer: 88511960
Website: www.tabootreatment.nl
AGB-code praktijk: 94067330

1b. Werkt u op meer dan éénlocatie, geef dan de locaties en adresgegevens hieronder in:
Taboo Treatment BV
Herengracht 342H
1016CG Amsterdam
www.tabootreatment.nl
info@tabootreatment.nl
0643262143
KVK: 88511960
AGBpraktijk: 94067330
AGBpraktijkhouder: 94109453
BIG: 99929789225
Overige kwalificaties: CGT, Schematherapie, EMDR, EFT

2. Biedt zorg aan in
Er is sprake van een overgangssituatie daarbij we zowel werken met een onderscheid in generalistische basis-ggz en gespecialiseerde ggz als een indeling naar settings van het Zorgprestatiemodel. In de toekomst zal het eerste onderscheid komen te vervallen.
2a. De generalistische basis-ggz
2b. Biedt zorg aan in setting 1 en vult de voorwaarden ten aanzien van de indicerende en coördinerende rol als volgt in:
Ik stel alle diagnoses zelf en het grootste gedeelte van de behandelingen voer ik uit. Ik bespreek elk jaar een minimum aantal indicatiestellingen in een intervisiegroep met collega’s (elke 6 weken). Tevens volg ik jaarlijks opleiding om kennis bij te houden.
3. Beschrijving aandachtsgebieden/zorgaanbod
Cliënten kunnen met de volgende problematiek in de praktijk terecht (zoals aandachtsgebieden, type klachten, behandelvorm):
3a. Beschrijf in maximaal 10 zinnen de algemene visie/werkwijze van de praktijk en hoe uw cliëntenpopulatie eruit ziet:
Praktijk Taboo Treatment biedt laagdrempelige, positieve en hoogkwalitatieve psychologische zorg aan jongvolwassenen en volwassenen die behoefte heeft aan ondersteuning. Gedurende de therapie kijken we niet alleen naar je klachten, maar ook naar de krachten!
Wegeloven in een holistische aanpak waarbij beweging en creativiteit ook een rol spelen, voor een gelukkiger leven in lichaam en geest. Het therapie aanbod van onze psycholoog bestaat o.a. uit cognitieve gedragstherapie, EMDR, schematherapie, mindfulness en positieve psychologie. Wij bieden diagnostiek en behandeling voor veel klachten zoals angst, stress, (enkelvoudig) trauma, somberheid en depressie, een negatief zelfbeeld, slaapproblemen, verlies en persoonlijkheidsproblemen. Natuurlijk is online behandeling een optie en is het mogelijk geliefden te
betrekken bij de behandeling.
3b. Cliënten met de volgende hoofddiagnose(s) kunnen in mijn praktijk terecht:
Andere problemen die een reden voor zorg kunnen zijn
Angststoornissen
Depressieve stemmingsstoornissen
Middelgerelateerde en verslavingsstoornissen
Neurobiologische ontwikkelingsstoornissen
Obsessieve-compulsieve en verwante stoornissen
Trauma en stress gerelateerde stoornissen

4. Samenstelling van de praktijk
Aan de praktijk zijn de volgende zorgverleners verbonden:
Regiebehandelaar 1
Naam: Lidewij Boersma
BIG-registratienummer: 99929789225
Medebehandelaar 1
Naam: Ylonka de Rave
BIG-registratienummer
Specifieke deskundigheid: WO-psycholoog en kinder- en jeugdpsycholoog

5. Professioneel (multidisciplinair) netwerk
5a. Ik maak gebruik van een professioneel (multidisciplinair) netwerk waaronder:
Huisartsenpraktijk(en)
Collegapsychologen en-psychotherapeuten
ggz-instellingen
5b. Ik werk in mijn professioneel (multidisciplinair) netwerk het meest, frequent, samen met (naam/namen en indien van toepassing BIG-registratie(s)):
huisartsen
collega (GZ-)psychologen
5c. Ik maak in de volgende situaties gebruik van dat professionele (multidisciplinaire) netwerk, tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Wanneer er vraag is naar zorg die wij niet kunnen bieden, zullen we advies geven over waar de cliënt
terecht kan. Denk hierbij bijvoorbeeld aan consulten passend bij de SGGZ of vragen op het gebied
van medicatie.
5d. Cliënten kunnen gedurende avond/nacht/weekend/crises terecht bij (mijzelf, ggz-crisisdienst of voor fysieke aspecten huisartsenpraktijk/post, spoedeisende eerste hulp):
Als je je in een levensbedreigende situatie verkeerd, bel direct 112.
Als je met spoed ondersteuning nodig hebt, kun je de Taboo Treatment bellen binnen de praktijkuren. Buiten de praktijden (incl. ’s nachts) kun je terecht bij je eigen huisarts of de huisartsenpost Amsterdam op 088-0030600. Wanneer zij dit nodig achten, zullen ze je doorverwijzen
naar de crisisdienst.
Als je denkt aan zelfmoord, kun je tevens 24 uur per dag anoniem contact opnemen met 113online via 0800 0113 of www.113.nl
Na afsluiten van het behandeltraject, bijvoorbeeld bij terugval of crisis, is de huisarts het eerste aanspreekpunt van cliënt.
5e. Heeft u specifieke afspraken met een ggz-crisisdienst, HAP of SEH?

Nee, omdat: Niet standaard nodig door kader BGGZ, maar afspraken zullen gemaakt worden in
specifieke situaties.
5f. Ik vorm een lerend netwerk met de volgende vijf (inclusief mijzelf) zelfstandig werkende
zorgverleners of heb mij aangesloten bij het lerend netwerk van de volgende zorgaanbieder:
Margot Veeger
Rani van der Vleuten
Marjolein Bredius
Elsbeth Kuipers
Mirjam van der Ziel
5g. Het lerend netwerk geeft op deze manier invulling aan het samen leren en verbeteren:
Intervisie:
Maandelijks met agenda
Gericht op reflectie op eigen handelen, indicatiestelling, processen, etc

6. Contracten met zorgverzekeraars en de vergoeding van verzekerde zorg
Heeft u een contract met de zorgverzekeraar?
Nee

7. Behandeltarieven:
Ik heb de tarieven die ik hanteer gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik heb het tarief voor zelfbetalers gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Ik hanteer voorwaarden en een tarief voor no-show: gepubliceerd op mijn website of in de praktijk.
Link naar website met de behandeltarieven, en eventueel no-show voorwaarden en no-show tarief:
https://www.tabootreatment.nl/tarieven-2025/

8. Kwaliteitswaarborg
Ik voldoe aan de volgende kwaliteitseisen, voortvloeiend uit mijn beroepsregistratie, specialisme of
branche/beroepsvereniging:
Intervisie
Visitatie
Bij- en nascholing
De beroepscode van mijn beroepsvereniging
Link naar website met bewijsvoering van de basiskwaliteitseisen van uw beroepsgroep:
https://www.lvvp.info/kwaliteitsbeleid/index.html

9. Klachten- en geschillenregeling
Mijn cliënten kunnen met klachten en geschillen over mij of mijn behandeling terecht bij mij of bij
(naam en contactgegevens klachtenfunctionaris):
Taboo Treatment is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling van de landelijke vereniging van vrijgevestigde psychologen en psychotherapeuten (LVVP). Link naar website:
https://lvvp.info/voor-clienten/wat-als-ik-ontevreden-ben-de-behandeling/klachtenregeling-volwassenen/

10. Regeling bij vakantie en calamiteiten
10a. Cliënten kunnen tijdens mijn afwezigheid gedurende vakantie en ziekte terecht bij
Naamvervangend behandelaar:
Mijn waarnemers zijn GZ-psychologen Hulya Kapanci en Rani van der Vleuten. Dit is alleen bedoelt
voor zaken die niet kunnen wachten tot terugkeer van de vaste behandelaar. Buiten kantoortijden
kun je bellen met je huisarts of de huisartsenpost.
10b. Ik heb overdracht geregeld en vastgelegd in geval de praktijk plotseling sluit wegens
overlijden of andere calamiteiten:
Ja

II. Het zorgproces- het traject dat de cliënt in de praktijk doorloopt

11. Wachttijd voor intake en behandeling
Cliënten vinden informatie over wachttijden voor intake en behandeling en begeleiding via deze link of document (en kunnen deze telefonisch opvragen). Link naar wachttijden voor intake en behandeling: https://www.tabootreatment.nl/wachttijden/

12. Aanmelding en intake/probleemanalyse
12a. De aanmeldprocedure is in de praktijk als volgt geregeld (zoals: wie ontvangt de telefonische aanmelding, wie doet de intake, hoe verloopt de communicatie met de cliënt):
Cliënten kunnen zich aanmelden voor diagnostiek en behandeling via het cliëntenportaal op www.tabootreatment.nl of door de te bellen naar 06-43262143 (binnen praktijkuren). Er wordt een afspraak ingepland voor een intake met de GZ-psycholoog en mogelijk de medebehandelaar. Tijdens deze eerste afspraak van 90 minuten worden klachten en krachten besproken en worden opties overlegd voor behandeling en vergoeding. Vergeet hierbij niet een identiteitsbewijs en verwijzing mee te nemen.
12b. Ik verwijs de cliënt naar een andere zorgaanbieder met een beter passend zorgaanbod of terug naar de verwijzer–indien mogelijk met een passend advies- indien de praktijk geen passend aanbod heeft op de zorgvraag van de cliënt:
Ja

13. Behandeling en begeleiding
13a. De cliënt is geïnformeerd over degene die het aanspreekpunt is tijdens de behandeling (naam en functie van de betreffende persoon zijn bekend bij de cliënt):
Ja
13b. Bij langer durende behandeling (> 12 weken) stuurt de indicerend regiebehandelaar een afschrift of samenvatting van het behandelplan als brief naar de huisarts (of andere verwijzer), tenzij de cliënt daarvoor geen toestemming geeft:
Ja
13c. Ik draag zorg voor goede communicatie met de cliënt en–indien van toepassing en met toestemming van de cliënt- diens naasten, over het beloop van de behandeling en begeleiding. Ik doe dat als volgt:
Wanneer cliënt en GZ-psycholoog het tijdens de intakefase eens worden over de behandeling, wordt een behandelplan opgesteld en aan de cliënt overhandigd (digitaal). Hierna blijft de GZ-psycholoog ook het eerste aanspreekpunt van de cliënt tot afsluiting van de behandeling. Wanneer de
behandeling deels wordt uitgevoerd door de medebehandelaar, is het mogelijk contact met deze op te nemen voor praktische zaken.
13d. De voortgang van de behandeling en begeleiding wordt in de praktijk als volgt gemonitord (zoals voortgangsbespreking behandelplan, evaluatie, vragenlijsten, ROM):
De voortgang en het effect van de behandeling wordt bij Taboo Treatment gemonitord door middel van ROM-metingen. Standaard wordt hiervoor de HONOS+ gebruikt bij zorgvraagtypering, welke wordt ingevuld door de behandelaar na intake. Als nodig geacht wordt aanvullend de SQ48 aan cliënt aangeboden voor aanvullende informatie. Als de SQ48 extra wordt aangeboden, is dat van toepassing aan het begin en einde van de behandeling, eventueel aangevuld tussentijds (afhankelijk van de behandelduur). De uitkomsten van een afgenomen ROM worden kort na het invullen met de cliënt besproken tijdens een evaluatiemoment (begin, midden en einde behandeling). Naar aanleiding van de evaluatie kan het zijn dat het behandelproduct en/of de doelen worden bijgesteld. Ook worden mogelijke risico’s opnieuw ingeschat. Er wordt een verslag opgesteld van de evaluatie, welke in het Elektronisch Patiënten Dossier wordt geplaatst. Wanneer nodig wordt een nieuw behandelplan opgesteld of wordt doorverwezen.
13e. Ik reflecteer periodiek en tijdig met de cliënt (en eventueel zijn naasten en/of medebehandelaren) de voortgang, doelmatigheid en effectiviteit van de behandeling. Als standaardperiode hanteer ik hiervoor:
Een standaardperiode voor evaluatie is ongeveer 3 maanden of 12 sessies.
13f. Ik meet de tevredenheid van mijn cliënten op de volgende manier (wanneer, hoe):
Tijdens de evaluatiemomenten en regelmatig tijdens behandelafspraken, wordt cliënt gevraagd hoe hij/zij de behandeling vindt en of hij/zij aanpassingen wenst. Ook wordt er aan het eind van de behandeling een CQi vragenlijst verstuurd, waarbij gevraagd wordt naar de tevredenheid over het behandelcontact.

14. Afsluiting/nazorg
14a. Ik bespreek met de cliënt (en eventueel zijn naasten) de resultaten van de behandeling en begeleiding en de mogelijke vervolgstappen:
Ja
14b. De verwijzer wordt hiervan door de regiebehandelaar in kennis gesteld middels een afrondingsbrief, tenzij de cliënt hiertegen bezwaar maakt:
Ja
14c. Als een vervolgbehandeling nodig is, geef ik hierover gericht advies aan de verwijzer. Ik informeer de vervolgbehandelaar waar nodig over het verloop van de behandeling en de behaalde resultaten voorzien van het vervolgadvies, tenzij de cliënt hier bezwaar tegen maakt:
Ja

15. Omgang met cliëntgegevens
15a. Ik vraag om toestemming van de cliënt bij het delen van gegevens met niet bij de behandeling betrokken professionals:
Ja
15b. In situaties waarin het beroepsgeheim mogelijk doorbroken wordt, gebruik ik de daartoe geldende richtlijnen van de beroepsgroep, waaronder de meldcode kindermishandeling en huiselijk geweld (bij conflict van plichten, vermoeden van kindermishandeling of huiselijk geweld), het stappenplan materiële controle en ik vraag het controleplan op bij de zorgverzekeraar (bij materiële controle):
Ja
15c. Ik gebruik de privacyverklaring als de cliënt zijn diagnose niet kenbaar wil maken aan zijn
zorgverzekeraar/NZa:
Ja

III. Ondertekening
Naam: Lidewij Boersma
Plaats: Amsterdam
Datum: 18-08-2025
Ik verklaar dat ik me houd aan de wettelijke kaders van mijn beroepsuitoefening,
handel conform het Landelijk kwaliteitsstatuut ggz en dat ik dit kwaliteitsstatuut
naar waarheid heb ingevuld:
Ja